טיפים ועצות

כלים למנהלהנעת עובדיםמכירות ושרות

אסרטיביות

בנוגע לאסרטיביות, כמה טיפים של עשה ואל תעשה בנוגע לשימוש נכון באסרטיביות.
זכרו זה לא פשוט , וכמו כול דבר אימון והתמדה הם הדרך להצלחה. באסרטיביות תשיגו יותר, וחשוב מכך, תיצרו חיבור של הצד השני למטרה שלכם וזאת מבלי לפגוע בצד השני.
1. בשיחה עם מטרה "כבדה" - תמיד תתחילו מהקל לכבד, מתחילים באש קטנה ומגבירים להבה...
2. קשר עין ושפת גוף- שימו לב, לפעמים הגוף משדר ההפך ממה שאומרים , תהיו ערים לכך.
3. נגיעת קירבה, השענות קדימה מראים שימת לב מול הצד השני ומרככים אותו.
4. איך מגיבים כשלא מסכימים?- "אני מבין את דעתך" (להראות הקשבה), "אבל אני חושב"- תמציתי וענייני. לא למצמץ ולהגיד "אני לא בטוח, אולי"- זה משדר פסיביות.
5. זכרו - אם מישהו השתלט על השיחה שלכם זה כי אתם אפשרתם זאת. אל תאשימו את אלו שהשתלטו על הדיון, דאגו להגיד את מה שרציתם.
6. סיכום דיון- סכמו כול דיון

פרזנטציה ורושם ראשוני

שאלו קהלים בעשרות מקומות שעמד בפניהם בפעם הראשונה אדם שהם אינם מכירים והציג בפניהם מה הכי משפיע עליכם?
1. הופעה חיצונית ושפת גוף - 55%
2. טון דיבור ושפה - 38%
3. והתוכן- 7%
אכן כן, 93% הם פרמטרים שלא קשורים לתוכן הפרזנטציה אלה למה אתם משדרים לצד השני.
אם אתם חוזרים ומציגים שוב ושוב בפני אותו קהל חלקו היחסי של התוכן יעלה אבל עדיין שפת הגוף, ההופעה שלכם וטון הדיבור הם מאד חשובים.
זכרו את חשיבותו של הרושם הראשוני. בין 20 שניות ל- 4 דקות זה הזמן שבו הצד השני יחליט אם "עשיתם לו את זה" או לא, ואין מקצה שיפורים. אז מה עושים? לפני פרזנטציה , תעמדו מול הראי ותתאמנו על הפתיח (רושם ראשוני) , אח"כ תעשו זאת מול בן/בת הזוג ותבקשו פידבק. אין קיצורי דרך קשה באימונים, פחות קשה בשטח.
זכרו, פתיח שיחבר את האנשים אליכם בהתחלה, יסלול את הדרך לקהל קשוב ודרוך.

טיפים בנוגע להופעה

אנשים מסתכלים על 3 דברים בעיקר: כפות ידיים, שיער ונעליים.
חולצה ורודה- מעוררת כלפיכם אמפתיה
חולצה סגולה- מפחיתה התנגדויות
גברים- שעון ותיק הם סמל סטטוס גם אצלכם- שימו לב לכך

"תן לי לחשוב על זה" - מה אתם עושים שהלקוח אומר זאת?

מכירים את המשפט הזה? זה השלב שהרבה אנשי מכירות נתקעים בו וחלקם הגדול עונה בנימוס:
"אין בעיה, אחזור אלייך עוד כמה ימים" משלב זה אתם מאבדים שליטה והובלה. זכרו, ההשפעה שלכם היא שאתם עם הלקוח. שהלקוח לבד, אין לכם השפעה על קבלת ההחלטה שלו ואז גם המתחרים נכנסים לתמונה או משפיעים אחרים בחברה שאינם בצד שלכם. זה סוג של התנגדות כמו כול התנגדות אחרת וחשוב לפצח אותה. דוגמא למענה היא: "אני מניח שיש סוגיה שאתה מתלבט בה, אשמח אם תשתף אותי" או "מה מפריע לך ידידי" , "האם חסר לך נתון כלשהוא" המטרה להבין מה מטריד את הלקוח ומכאן לעשות כול מאמץ לתת מענה לפרמטר שהעלה, או לפחות לדעת מה ההתנגדות האמיתית שלו. אם בשלב זה הלקוח מתעקש וחוזר על הטיעון שלו, חשוב לא להיות אגרסיבי ולסיים זאת במשפט :" מבין ומכבד, אחזור אלייך מחר בסדר? " המטרה היא שהשליטה תהיה אצלכם ולא אצל הלקוח.